6 τρόποι για να «μάθετε» τα παιδιά σας να τρώνε υγιεινά

Η παιδική ηλικία είναι η πιο σημαντική στιγμή για να ενισχύσουμε… να «χτίσουμε» τη δύναμη των οστών, γι΄ αυτό οι γονείς  πρέπει να είμαστε δημιουργικοί στην εξεύρεση τρόπων ώστε να συμπεριλαμβάνονται  πλούσια σε θρεπτικά συστατικά τρόφιμα, στη διατροφή των παιδιών μας.

Η παιδική και εφηβική ηλικία είναι το πιο κρίσιμο στάδιο της ανάπτυξης για την οικοδόμηση των οστών – αφού  τόσο το μέγεθος όσο και η αντοχή των οστών αυξάνεται σημαντικά. Παρά το γεγονός ότι η διαδικασία της οικοδόμησης οστού συνεχίζεται μέχρι τα μέσα της 2ης 10ετίας (25-30 έτη ) -τότε επιτυγχάνεται η  «μέγιστη οστική μάζα»-  περίπου το 50% συσσωρεύεται κατά την εφηβεία και το 1/4 στην πραγματικότητα  δημιουργείται στη 2ετία της γρήγορης ανάπτυξης!

Η Μέγιστη οστική μάζα  (ΜΟΜ) είναι σε μεγάλο βαθμό κληρονομική, αλλά υπάρχουν δύο σημαντικοί παράγοντες που θα σας βοηθήσουν  να προσδιορίσετε αν ένα παιδί στην πραγματικότητα φτάσει στη βέλτιστη ΜΟΜ : η διατροφή και η άσκηση.

Από την άποψη της διατροφής: Οι νέοι πρέπει να έχουν μια «οστέινο-υγιεινή» διατροφή που να  περιλαμβάνει τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά  για να μεγιστοποιήσουν το δυναμικό της αντοχής των οστών τους.

Η δίαιτα θα πρέπει να περιλαμβάνει τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε ασβέστιο, πρωτεΐνες, βιταμίνη D και μικροθρεπτικά  συστατικά όπως: μαγνήσιο, ψευδάργυρος, βιταμίνη Κ και καροτενοειδή (που βρίσκονται σε πολλά φύλλα  πράσινων  λαχανικών, καρότα, πιπεριές κλπ). Συστάσεις από τις υγειονομικές αρχές αντικατοπτρίζουν την ανάγκη για επιπλέον ασβέστιο και πρωτεΐνες σε αυτή την ηλικιακή ομάδα.

Οι διεθνείς συστάσεις (Institute of Medicine) είναι 1300 mg / ημέρα ασβεστίου για παιδιά ηλικίας 9-18 ετών, και 46 και 52 γραμμάρια πρωτεΐνης/ ημέρα, αντίστοιχα για τα κορίτσια και αγόρια ηλικίας 14-18 ετών.

Δυστυχώς, όπως οι περισσότεροι γονείς  γνωρίζουμε πολύ καλά, μπορεί να είναι μια «μάχη» για τους νέους να επιλέξουν τα θρεπτικά τρόφιμα αντί των  fastfoods και των ζαχαρούχων ποτών. Οι περισσότεροι θα προτιμούσαν να πίνουν αναψυκτικά  παρά  γάλα  και πολλοί αποφεύγουν  θρεπτικά λαχανικά ή προτιμούν  τις σοκολάτες και  candybars, αντί για σνακ με γιαούρτι, ξηρούς καρπούς ή φρούτα.

Πως θα αποκτήσει το παιδί μου υγιεινές διατροφικές συνήθειες;

Έξι  συμβουλές για το πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να απολαύσουν  μια  πιο θρεπτική διατροφή, που θα τα βοηθήσει  να βελτιστοποιήσουν  την υγεία των οστών τους μας δίνει ο χειρουργός ορθοπαιδικός κ. Σπύρος Κυρίτσης.

Δείτε τις συμβουλές στο: Imommy

Σχολιάστε μέσω Facebook
Σχολιάστε με το disqus