«Κακές» τροφές που σας βοηθούν να χάσετε βάρος

Οι δελεαστικές τροφές παραμονεύουν σε κάθε στροφή, ειδικά όταν προσπαθείτε να χάσετε βάρος. Αλλά είναι πολλές τροφές που ενώ έχουν κακή φήμη, δεν είναι τόσο τρομερό να τις συμπεριλάβετε στο διαιτολόγιό σας.

Δείτε ποιες πραγματικά δελεαστικές απολαύσεις μπορούν όχι μόνο να σας βοηθήσουν να χάσετε βάρος, αλλά και να το κρατήσετε μακριά σας.

Αυγά

Οταν η συζήτηση έρχεται στην υγιεινή διατροφή, λίγες τροφές προκαλούν τόσο μεγάλη συζήτηση όση τα αυγά. Οι τελευταίες έρευνες ευτυχώς τα έχουν απενοχοποιήσει και πλέον όλοι γνωρίζουν πως τα αυγά είναι ασφαλή και θρεπτικά για τους περισσότερους ενήλικες. Αν μάλιστα τρώτε ένα αυγό για πρωινό, θα ενισχύσει τις πιθανότητές σας να χάσετε βάρος. Ο λόγος; Τα αυγά είναι γεμάτα με πρωτεΐνη, η οποία απαιτεί χρόνο για να τη χωνέψετε. Η κατανάλωση πρωτεΐνης το πρωί κρατά το στομάχι σας γεμάτο κι έτσι τρώτε λιγότερο κατά τη διάρκεια της υπόλοιπης ημέρας.

Μπριζόλα

Για χρόνια οι ειδικοί που ασχολούνται με θέματα υγείας μάς προειδοποιούν να τρώμε λιγότερο κόκκινο κρέας. Αλλά η μπριζόλα δεν είναι πάντα κακή για τη γραμμή μας. Στην πραγματικότητα, ένα άπαχο κομμάτι βοδινού κρέατος έχει λίγο περισσότερο κορεσμένο λίπος απ’ ό,τι ένα παρόμοιου μεγέθους στήθος κοτόπουλου χωρίς πέτσα. Οπως τα αυγά, έτσι και η μπριζόλα είναι φορτωμένη με πρωτεΐνες και μπορεί να σας κρατήσει πλήρεις χωρίς να πεινάτε. Για να πάρετε την αφθονία της πρωτεΐνης που περιέχει το κρέας χωρίς να πάρετε μαζί και το λίπος, επιλέξτε φιλέτο, κόντρα φιλέτο και άλλα παρόμοια τμήματα και περιορίστε την ποσότητα στο μέγεθος της παλάμης σας.

Χοιρινό

Αλλη μια τροφή με «κακή» φήμη που σε παλιότερες εποχές έκανε όσους βρίσκονται σε διαδικασία δίαιτας να τρέχουν μακριά. Ομως, το κρέας του χοιρινού δεν είναι πια αυτό που ήταν στο παρελθόν. Το σημερινό χοιρινό φιλέτο είναι 31% πιο λιτό απ’ ό,τι ήταν πριν από 20 χρόνια. Το γεγονός αυτό κάνει το λευκό άπαχο κρέας του χοιρινού μια πηγή πρωτεΐνης με παρόμοια οφέλη με εκείνα του άπαχου βοδινού κρέατος.

Ζυμαρικά

Αντί να αποφεύγετε τα ζυμαρικά όταν βρίσκεστε σε δίαιτα, κάντε μια αλλαγή σε ζυμαρικά ολικής αλέσεως και κρατήστε τις μερίδες σας μικρές. Η έρευνα δείχνει πως οι άνθρωποι που τρώνε πολλές μερίδες τροφών ολικής αλέσεως κάθε μέρα είναι πιο πιθανό να αδυνατίσουν και να διατηρήσουν το βάρος τους σταθερό. Σύμφωνα με μια μελέτη, αν τρώτε δημητριακά ολικής αλέσεως αντί για επεξεργασμένα δημητριακά, μπορείτε να κάψετε λίπος και ιδιαίτερα το λίπος της κοιλιάς.

Ξηροί καρποί

Οι ξηροί καρποί μπορεί να είναι υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, αλλά είναι από το καλό είδος των λιπαρών. Είναι, επίσης, πλούσιοι σε θρεπτικά συστατικά, πρωτεΐνες και φυτικές ίνες, που μπορούν να συμβάλλουν στην σταθεροποίηση του σακχάρου στο αίμα. Σίγουρα θα έχετε μερικά επιπλέον γραμμάρια λίπους αν… τσιμπολογήσετε μια χούφτα ξηρούς καρπούς, αλλά αξίζει τον κόπο, αν αυτό σας βοηθά να αποφύγετε τα μπισκότα και τα γλυκά. Σε μια πρόσφατη μελέτη, μάλιστα, οι άνθρωποι που έτρωγαν μια χούφτα καρύδια την ημέρα αποδείχτηκε ότι διατηρήθηκαν πιο αδύνατοι, ενώ έζησαν και περισσότερο.

Τυρί

Οσοι κάνουν δίαιτα, προσπαθούν να μειώσουν τις θερμίδες τους από τα γαλακτοκομικά προϊόντα που είναι πλούσια σε ασβέστιο, αλλά αυτό μερικές μελέτες έχουν δείξει πως είναι λάθος. Μια θεωρία υποστηρίζει πως το σώμα καίει περισσότερο λίπος όταν παίρνει αρκετό ασβέστιο, οπότε αν τρώτε τυρί αλλά με χαμηλά λιπαρά, γιαούρτι και γάλα, αυτά μπορούν πραγματικά να συμβάλλουν στην απώλεια βάρους. Τα γαλακτοκομικά είναι επίσης πλούσια σε πρωτεΐνες, που σας βοηθούν να αισθάνεστε πλήρεις.

Καφές

Ο καφές εμπίπτει στην «κακή» κατηγορία τροφών αλλά μόνο όταν πίνετε πάρα πολύ απ’ αυτόν (τέσσερα ή περισσότερα φλιτζάνια την ημέρα) ή ένα μείγμα με κρέμα, ζάχαρη ή αρωματισμένα σιρόπια. Αν πιείτε μαύρο καφέ μπορείτε να τονώσετε τον μεταβολισμό σας, χωρίς να προσθέσετε λίπος και θερμίδες.

«Κακές» τροφές, σωστή ποσότητα

Το συμπέρασμα είναι πως ακόμα και οι «κακές» τροφές μπορούν να γίνουν μέρος της διατροφής σας, αρκεί να τις καταναλώνετε σε μικρές μερίδες. Μάλιστα, οι διαιτολόγοι συμβουλεύουν πως δεν πρέπει να σας απαγορευτούν στη διάρκεια της δίαιτας οι αγαπημένες σας απολαύσεις. Αν στερείτε τον εαυτό σας από τις τροφές που ποθείτε κινδυνεύετε να αποτύχετε στον τελικό σας στόχο. Μια καλύτερη στρατηγική είναι να θέσετε όρια στην ποσότητα και να επιμείνετε σ’ αυτά.

Πηγή: medinova.gr

Σχολιάστε μέσω Facebook
Σχολιάστε με το disqus